Saturday, November 6, 2010

Reunion 5 GEMILANG 2002



Pada 29 Ramadhan yang lalu, telah dipertemukan bekas pelajar 5 Gemilang 2002 di Restoran Sri Chengmai, Jln Sri Cemerlang. (mcm ayat laporan darjah 6 pulak..) Saya sudah diberitahu tentang perjumpaan ini awal Ramadhan oleh Jaa (sahabat yang sentiasa susah senang bersama selama 14 tahun), tetapi saya buat endah tak endah saja sebab macam tak berminat nak berbuka di luar dan kesian tinggalkan bonda keseorangan.

Sedang sibuk di dapur, tiba-tiba beliau menelefon. Mengajak (sebenarnya memaksa. haha) ke reunion tersebut. Saya yang malas-malas ayam ni cuba memberi jawapan berdiplomasi, cewah...Akhirnya pada Ma saya mohon izin. Katanya "Selesaikan kerja-kerja dapur, lepas tu pergi lah"

Dengan menaiki kereta Pijan, kami ke sana berlima. Sampai dekat-dekat nak berbuka. 3 meja telah ditempah oleh Che Din (selaku ketua projek). Kami berkeputusan untuk makan di Meja 2 kerana semua di Meja 2 adalah perempuan. Jadi, makan tak perlu segan-segan, atau duduk renggang-renggang, apatah lagi jangan pandang-pandang. Tak perlu malu-malu kucing nak membaham apa yang ada kat atas meja. (Siap pergi cilok jag meja sebelah lagi sebab tak cukup air)



Ini adalah geng lelaki. Kesemua yang di atas masih belum berkahwin kecuali Si Baju Merah (Eyie) yang sudah mempunyai isteri.



Sedap!!!

Saya sudah terlupa apa menu yang kami makan pada malam itu (lewat update berita). Yang pastinya, semua makan dengan puas hati (siap nak tapau lagi! hehe). Banyak cerita dan berita yang kami kongsikan bersama. Masing-masing telah mengalami proses transformasi dalam diri. Ada yang masih belajar, baru bekerja, baru berkahwin, menanti hari bahagia, sudah mempunyai zuriat, dan macam-macam lagi.



Gambar di atas adalah meja kami. Anak dara + bakal mak dara + mak dara. Gosip-gosip terbaru telah kami kongsi bersama. Yang pastinya, perangai kami tak berubah. Lebih-lebih lagi saya, Jaa, Wan. Masih maintain gila-gila seperti dulu. Yang lain-lain sudah nampak keibuan+keayuannya mungkin kerana sudah menjadi isteri orang & bakal isteri orang. Semua yang di atas sudah berpunya kecuali kami bertiga. (Aku tolong promote weh!!)



Ini sesi membaham kali kedua. Dibelanja oleh Faris (dah jadi Doktor sekarang. Pakej 2 in 1. Dapat doktor + dapat anak perempuan). Nasib baik tak pecah perut malam tu...makan tak sudah-sudah.

Balik ke rumah tepat jam 10 malam. Abg Zul (abang iparku) memerli "Ingatkan nak terus sahur kat luar" Hak3, Jaa ko yang bersalah!!!

Tenang sudah...saya memang spesies yang sukar keluar rumah apabila tiba di kampung halaman. Dari pagi sampai ke malam, dalam rumah saja perjalanan saya.

Gembira bertemu kawan-kawan (Terima Kasih Cik Jaa kerana memaksaku). Perjalanan hidup ini sebenarnya terlalu sukar untuk diduga, yang penting kita usaha.

Teringat kata-kata di pintu kelas kita
Serumpun seperti sirih,
Seikat seperti serai...

2 comments:

  1. ehem...patutlah rasa gatal tekak je,ade org duk sebut2 rupenye.sape Cik Jaa tu?promot nama je,tuan die ke belog die ke fB die xde plak promot,nk kenai jgk..lalala~

    err,mane petik gamba2 tu...lawanya,sape yg ambik?hihi...

    ReplyDelete
  2. kah3
    aku terlupa letak link kt nama ko 2. nnt aku bt entry khas spesel buat Cik Jaa.
    gatal tekak ya? ko garu ngn garpu.

    xperlu promote rasanya, sbb sia2. brapa kerat aje y bc blog aku neh...

    aku promote bsr2an kt fb nk?

    ReplyDelete