Monday, March 7, 2011

Mahu meluahkan, namun payah...


Entri ini berbaur perasaan sedikit. (ecece...)

Ini cuma luahan perasaan saya sendiri. Perasaan mahu meluahkan itu tiba-tiba mengetuk hati untuk mencoretkannya di sini. Oh hati, tabahlah!

Bunga itu mekar sebelum waktunya, harum mewangi sebelum saatnya...

Entahlah, saya sendiri sukar untuk meluahkannya, apatah lagi menaip baris-baris ayat yang sepatutnya keluar itu di sini. Sungguh, saya lemah dalam soal ini...

Kata seorang teman, "Luahkan dan berterus-teranglah andai kau benar-benar bersedia. Tapi, andainya kau masih ragu-ragu, berhentilah memikirkannya. Tinggalkanlah..''

Saya mahu berterus-terang, tapi saya masih belum bersedia. Tetapi saya tidak mampu untuk berhenti memikirkannya.

Oh...saya tidak tahu tindakan yang manakah yang harus saya ambil. Buat masa ini, cukuplah saya berdiam diri dan cuba untuk 'lari' sekejap dari perkara tersebut kerana itu sahaja yang mampu.

Menangis sendirian.

Jujur, saya kalah dengan rasa yang satu ini.

Ya Allah, Kau Yang Maha Mendengar.

No comments:

Post a Comment