Thursday, May 21, 2009

Kenapa Lagu Ini?

Sahabat-sahabat saya bertanya..

"Awak,kenapa letak lagu ni? Segenggam Tabah kan? Hmm..lagu In Team."

Lagi... "Saya suka lagu ni. Tapi, mesti ada something kan kenapa Wan letak kagu tu kat blog? May I know why? "

Dan lagi..."Lagu tu betul-betul memikat hati saya. Terima kasih awak. Saya betul-betul dah jatuh hati kat blog awa"

Kali ini saya ingin menjawab semua pertanyaan yang diajukan kepada saya. Sewaktu ingin meletakkan lagu di tinta ini, saya berkira-kira untuk meletakkan lagu Muhasabah Cinta. Lagu tersebut diperdengarkan kepada saya oleh Jun. Best..

Setelah dua hari lagu tersebut bernyanyi di tinta ini, saya mula tersedar yang lagu yang selama ini menemani perjuangan dan kehidupan saya adalah lagu yang kita sama-sama dengar sekarang.

Saya pernah jatuh..tersungkur..namun, perlahan-lahan saya bangkit dari sejarah silam dan kesilapan semalam untuk saya titip iktibar dan pengajaran agar hari mendatang akan dipenuhi dengan sinar kebahagiaan dan kejayaan yang abadi. Amin..

Terlena dengan buaian duniawi menjadikan saya seakan-akan alpa dengan kuasaNya. Jika tidak kerana tersembam, pastinya saya semakin hanyut. Sesungguhnya kasih sayang dari Allah kepada hambaNya tidak pernah putus. Cuma terkadang, kita yang melupaiNya. Jahilnya kita..

Semoga kita bersama-sama menghayati lirik lagu ini dan mengutip bait-bait nasihat sebagai panduan bersama. Daripada yang tidak baik kepada yang baik..daripada yang baik kepada yang lebih baik. InsyaAllah..

Bertali arus dugaan tiba..menakung sebak air mata..namun tak pernah pun setitis..gugur berderai di pipi..

No comments:

Post a Comment