Wednesday, June 17, 2009

Adakalanya..

Hari ini, kami marathon kelas selama 5 jam. Dari 8.30 pagi hingga 1.30 petang. Kalau subjek mengira boleh tahan lagi..Ini SUBJEK MEMBACA!!!
Ternampak Dr.Halim di seberang jalan. Awalnya beliau datang. Waktu mengajarnya di kelas kami adalah jam 10.30 pagi. Beliau memang berdedikasi orangnya. Mungkin kerana pagi-pagi otak masih belum di generate, jadi masing-masing diam. Sehinggalah..

Nanthini : U rasa dia naik bas ke?

Saya : Hmm...tak kot. Tengok, bas Unisel baru je lepas, sedangkan dia dah jauh berjalan.

Nanthini : Habis tu, mana kereta dia? U agak yang mana?

Tetiba saya menjadi ahli nujum..Terkerut-kerut memandang parking lot.

Saya : I rasa Merc tu la. Sebab ada 3 kereta kat situ. Kancil, Wira, dan Merc..Based on his
ability, I think that Merc. Hehe (dengan konfidennya)

Tiba-tiba Dr.Halim berpatah balik ke arah parking lot tersebut. Cuak seketika kot-kot tekaan saya salah..Alhamdulillah, betul. Haha
Sedang asyik membelek nota, tiba-tiba saya disergah. Takde makhluk lain dalam kelas ni yang pakar menaikkan darah saya kecuali si Tiang Letrik ni..Paket biskut dihulurnya "Kecik, nah untuk ko." Eeeee mendidihnya. Tapi tak mengapa..Sebab dia tetiba jadi baik hari ni, jadi saya maafkan dia. Dapat biskut. Suka2..
Tiba waktu Dr.Halim, kami diajar cara penulisan Technical,Semi Technical, dan Non-Technical Writing. Agak payah pabila budak matematik bertukar menjadi bahasa.
Satu statement daripada Dr.Halim "Bookworm selalunya malas ke dapur."
Renung-renungkan dan selamat mengambil iktibar..

1 comment:

  1. tiba² aku terasa ciri² bookworm tu terkena batang idung aku.

    ~lalala

    ReplyDelete