Wednesday, June 10, 2009

Perubahan Lagi

Hari Isnin minggu lepas, kami (1st and 2nd batch) telah menggugurkan satu subjek buat semester ini.Ini bermakna, kami cuma mengambil 2 subjek sahaja. Pengajian Malaysia dan Research Methodology.
Pertama kali semester pendek di Unisel cuma terisi dengan dua subjek. Kelegaan jelas terpancar di wajah setiap dari kami, lebih-lebih lagi kepada kaki balik. Persatuan Balik Setiap Minggu (PBSM)..teringat Presidennya, Nurul..
Perjalanan hidup kami sepanjang minggu lepas berjalan lancar. Tenang.
Kejutan tiba-tiba hadir pada hari Sabtu lepas. Subjek yang digugurkan itu perlu diambil pada semester ini. Mesej dan YM yang diterima jelas berbaur kesedihan. Sabarlah..
Jadi, berbekalkan 8 credit hour, kami bakal mengharungi 7 minggu ini sarat dengan assignment, proposal, dan penulisan yang tidak tahu berapa banyak perlu dinukilkan.

Pengajian Malaysia : En. Ishak Muhammad
Research Methodology: Mdm Fridelina Sjahrir / Miss Maegala
Technical Writing: Dr. Halim Ahmad
Kata-kata En. Ishak semalam buat kami "Kamu tak perlu bercakap, yang akan bercakap adalah tangan kamu (penulisan kamu)". Kebenaran dalam sindiran..
Ada hikmahnya di sebalik setiap perubahan yang berlaku ini. Apatah lagi mendadak. Saya percaya, di sebalik setiap kesulitan, Allah telah mempersiapkan suatu ganjaran yang tidak ternilai buat hambaNya yang tahu erti bersyukur..

1 comment:

  1. mmmm....btol 2..
    dlm kepayahan & kepahitan 2 msti Allah dah siapkan dgn kemanisan..
    waluapun kdang2 tercari2 sisa2 kekuatan yg tinggal utk teruskn pjuangan yg xslesai ni..
    huhuhu...Ya Allah...berilah kami kekuatan dlm mengharungi hari2 ini, kemudahan & kelancaran dlm kami menyiapkan tugasan kami Ya Allah..

    ReplyDelete