Friday, July 17, 2009

Permulaan

Lama tidak mengupdate laman ini. Kesuntukan masa. Mungkin saya yang tidak pandai menguruskan masa sebenarnya. Melakukan semua kerja tanpa perancangan yang rapi. Perlu diperbetulkan di masa hadapan.
Hari Rabu lepas, Grup Pengkaji Tamadun Dunia (GPTD), Unisel telah mengadakan sesi taaruf ringkas di bilik kanak-kanak, Perpustakaan Unisel. Cabaran pertama buat para pimpinan kerana inilah ahli-ahli baru kami. Amanah kami.
Pelbagai kerenah dan ragam. Alhamdulillah, sesi taaruf itu berjalan lancar. Semua yang terlibat telah mempamerkan kesungguhan dan minat terhadap persatuan yang baru dua minggu tertubuh secara rasmi di Unisel.
Ujian dari Allah datang lagi. Mengisi iman di lohong-lohong yang ada dalam hati. Saya tidak mampu mendengar keluh-kesahnya..tangisnya..Perlahan-lahan, air jernih ini turut gugur sama. Maafkan saya terlalu emosi di saat ini. Namun, bebanan ini terlalu hebat. Dugaan kali ini tampak terkesan. Mengguris jiwa. Melakar duka.
Biarlah masa yang menentukannya. InsyaAllah, dengan usaha dan ikhtiar..segalanya akan pulih seperti sedia kala. Selesai sudah segala assignment dan presentation. Hilang penat seketika sebelum menyambung perjuangan dalam peperiksaan akhir pada hari Isnin hingga Rabu nanti. 3 hari. Doakan saya..
Perjalanan buat semester ini hampir tiba di penghujungnya. InsyaAllah,semester hadapan saya bakal melangkah ke tahun 3. Semoga dipermudahkan jalan..
Kata-kata Buya Hamka "Orang yang pintar adalah orang yang merasa bodoh, maka dia takkan berhenti membaca dan belajar"
Kenapa saya sering menjadikan kata-kata Buya Hamka sebagai sebagai rujukan?Nantikan jawapannya..

1 comment:

  1. Best of luck..
    selamat maju jaya..
    bonne chance..

    ReplyDelete