Sunday, September 27, 2009

Hadiah Hari Raya

Pagi ke 7 Syawal, saya dikejutkan dengan deruman enjin van Pos Malaysia semasa sedang melayan askar-askar Nek Ma makan. Salam diberikan dan nama saya ditanya. Sah, ada surat untuk saya. Tapi dari siapa? Sejak melangkah ke alam universiti, saya jarang mendapat surat dari teman-teman kerana kami lebih kerap berhubung melalui e-mail dan YM.

Huluran kertas telah saya letakkan nama, tarikh, dan tandatangan. Sebuah bungkusan diberi. Saya kaget. Tergamam. Ma yang berada di beranda rumah bertanyakan tentang bungkusan tersebut. Saya perhatikan tulisan itu. Belum pernah dilihat.

Subhanallah...nama pengirimnya membuatkan saya terkejut yang amat. Beliau telah mengadakan Kuiz Ramadhan pada bulan lepas dan saya adalah antara mereka yang mencuba nasib. Tidak sangka, 3 soalan beserta lengkapkan cogankata telah melayakkan saya mendapat bungkusan ini. Selepas menghantar jawapan kepada beliau tempoh hari, saya telah mengabaikan soal itu. Kerana pada saya, ia tidak lebih dari menguji pengetahuan sejarah dan Bahasa Melayu saya. Soal betul atau salah, menang atau kalah..bukan keutamaan saya.
Inilah hadiahnya...



Kertas yang menjadi tanda tanya pada mulanya..



Cantik..
Terima kasih buat Abg. Suhail.
Beliau merupakan Presiden GPTD dan sukarelawan GPTD ke Ghuangzou, China.

No comments:

Post a Comment